Berentzen, Haselünne
Rumové etikety
Mé láhve plné rumu
Historie
Firma Berentzen-Gruppe vznikla fúzí dvou společností, J. B. Berentzen a Pabst & Richarz, v roce 1988, ale bohatou historii a dlouhou tradici přesto nezapře. Johann Bernhard Berentzen, vyrábějící alkohol z obilí, založil svou firmu v emžském městě Haselünne přibližně ve stejné době kdy v Königswinteru v roce 1861 začal pálit víno Wilhelm Josef Richarz a na přelomu století vstupuje do stejného oboru podnikání i Hermannn Pabst.
Sloučením firem J. B. Berentzen a Pabst & Richarz se tak spojilo umění pálení obilovin a vína do jednoho podniku. Nově vzniklá společnost se ihned zařadila na druhé místo žebříčku největších podniků v německém lihovarnickém průmyslu. Německý lihovarnický průmysl se v této době nacházel v dlouhotrvajícím procesu koncentrace výroby, který zredukoval počet podniků v období od roku 1960 do roku 1990 o 75 %. Z tohoto důvodu se rozhodla firma Berentzen - Gruppe, že stanoví trend růstu, a to jak externí, formou převzetí trhů a firem, tak interní, formou vyčerpání stávajícího potenciálu cíleným positioningem na trhu.
V souladu s touto strategií následovalo v roce 1990 převzetí firmy König & Schlichte značkou Puschkin a Häger a v roce 1992 pohlcení firmy Doornkaat z Nordenu. Aby mohla společnost Berentzen - Gruppe financovat další růst, rozhodla se, že vstoupí na burzovní trh. V roce 1993 je založena akciová společnost Berentzen - Gruppe a o rok později se její akcie objevují na burze.
Převzetím firmy Strothmann Spirituosen se společnost Berentzen stala v roce 1995 vedoucí firmou v Německu. Pro vybudování obchodu s nealkoholickými nápoji následovalo v letech 1995 a 1996 převzetí firmy Okertaler Mineralbrunnens (Okertálerské minerální vody) a brandenburgské firmy Mineral-Quelle (Minerální prameny) v Grünebergu. Současně byla zahájena spolupráce s Pepsi-Colou formou akvizice v oblasti obchodu s nealkoholickými nápoji, jejímž koncesionářem se firma Berentzen stala již v roce 1960.
V roce 1997 získala firma Berentzen svou první dceřinou společnost v zahraničí. Akvizicí společnosti Eurobrands s.r.o. v Průhonicích u Prahy byl učiněn důležitý krok k proniknutí na východoevropské trhy. Budování vlastní obchodní sítě v zahraničí začalo již koncem 70. let. Nyní nabízí společnost Berentzen - Gruppe své výrobky ve více než 60 zemích světa.
Důležitým krokem bylo kompletní přepracování obchodní značky Berentzen, která byla představena v roce 1997. Vedle modifikovaných tvarů lahví a optimalizovaných receptů, kombinujících různé druhy ovoce s alkoholem se prioritou stalo vytvoření jasně formulovaného image, který by posílil postavení na trhu.
Převzetím firmy Dethleffsen počátkem roku 1998 značně posílila firma Berentzen-Gruppe svou pozici na německém trhu s lihovinami. Formou akvizice zaútočila na třetí největší německý lihovarnický koncern, který již dlouhou dobu nemohl nabídnout značkové produkty v důležitém segmentu trhu jako jsou: rum, akvavit, whisky, brandy a likéry. Zároveň se tímto sloučením s firmou Dethleffsen posílily obchodní a odvozené značky, a stejně tak i mezinárodní obchodní síť. Jejím převzetím se stala společnost Berentzen - Gruppe vedoucí firmou na německém trhu s lihovinami s úhrnným podílem přesahujícím 20%.
Zde jsou plné texty z etiket
de_391: Berentzen; Jamaica Rum Verschnitt; 40% vol; J.B. Berentzen, Haselünne; Kornbrennerei und Likörfabrik; Deutsches Erzeugnis
de_195: Light Dry Caribica White; West Indian Rum; 37.5% vol; 0.7 l
de~30: Cachaca do Brasil; Cachambo; Aguardente de cana; 40% vol; 700 ml; Produto do Brasil; 40142777